اهمیت بهداشت مواد غذایی
نوشته شده توسط : مهیار جوزانی

سلامنت افراد جامعه به طور مستقیم وابسته به بهداشت و سلامت غذای روزانه آن جامعه وابسته است. یک جامعه سالم نیاز به افراد سالم دارد و رعایت بهداشت مواد غذایی ضامن این سلامتی است.

عدم رعایت بهداشت مواد غذایی باعث بروز فساد در غذا می شود. فساد غذایی را همان ایجاد تغییران مضر در مواد غذایی می نامند. این واکنش باعث کاهش و یا از بین رفتن ارزش مواد غذایی می شود و ممکناست انسان را دچار مشکلات جدی نماید. پیامدهای عدم رعایت بهداشت و استاندارد های لازم در بهداشت مواد غذایی بسیار جدی است. به عنوان مثال می توان به بیماری بوتولیسم اشاره کرد. بیماری خطرناک که منشا آنها در غذا ها و مواد غذایی کنسرو شده است و می تواند انسان را برای همیشه فلج کند و یا در کمترین زمان ممکن به کام مرگ بکشاند.

با توجه به مسائل گفته شده ، میزان اهمیت رعایت بهداشت در نگهداری مواد غذایی کاملا مشهود است.

مسمویت های غذایی شامل انواع مختلفی میشوند اما شایع ترین نوع آن ، نوع میکروب است. تب ، اسهال ، بی حالی ، سرگیجه و استفراغ از علائم عمومی مسمویت غذایی هستند.

گوشت ،خامه و شیرینی های خامه دار ، تخم مرغ و شیر از جمله موادی هستند که به سرعت فاسد می شوند و در نگهداری از آنها باید نهایت دقت را به عمل بیاورید.

یکی از نکاتی که همیشه باید به خاطر داشته باشید ، استفاده از شیر پاستوریزه و نگهداری آن در یخچال است. شیر تازه را حداکثر 24 ساعت نگه دارید.





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: